Feeds:
Inlägg
Kommentarer

Archive for 28 november, 2011

Eller ska man tolka Expressens placering av annonsen (till höger på bilden) intill artikeln om djursex som otroooligt olycklig, bara..?


”Jag köpte min kärlek för pengar…”

Read Full Post »

Det har slagit mig både en och två gånger att livet inte är rättvist.

Varför har folk som skriver ‘våran’ eller säger ‘situationstecken’ fast jobb? Alltså måste man vara obildad för att få jobb.

Read Full Post »

Det var verkligen ingen bra natt i natt – se morgonens inlägg! Så gissningsvis slocknar jag tidigt i afton. Morgonen blev seg. Jag satt i köket och huset var alldeles tyst. Tror inte att jag nånsin har hört köksklockan ticka så högt nån gång! Sen tog jag mig samman och åkte.

På jobbet hade jag fått ett mejl med en uppgift som fick mig att undra om jag hade fått totalt hjärnsläpp eller bara ett mindre. Men så visade det sig att det var behörighet som saknade. Haveri, haveri. Och eftersom jag ska sluta är det ju ingen idé att… och så vidare, och så vidare.


Haveri.

                                                                                                                                                               Framåt tiotiden dog sen nätverket. Datorskärmen blev helt svart och jag trodde att min dator hade pajat. Haveri igen, alltså. Jag försökte starta om ett par gånger och till slut vaknade datorn till liv och hittade kontakten med nätverket igen. Eftersom det pågår grävarbeten på området är det inte svårt att föreställa sig att det grävs av kablar då och då…


Bad fortune cookies i nätverket? Eller en avgrävd kabel?

                                                                                                                                                                      Jag  väntade och väntade och väntade på att min uppdragsgivare skulle göra entré på jobbet. Till sist blev det så och det visade sig att jag hade ändrat min tandläkartid i onödan. Hur som helst, jag har tid i morgon klockan 16.30 och det känns ju lite… Pirrigt. Det var liksom ett tag sen. Så det är väl bara att räkna med… haveri… Fick i alla fall en intressant pratstund med gullige S, en person som stärker mitt självförtroende nästan varje dag! TACK!

I eftermiddags agerade jag bläckfisk. Jag var reporter, fotograf, sladdfixare, nålletare, receptionist, cateringkonsult och vik. kommunikatör. Det gick bra, men jag var slut efteråt. Skönt att komma hem och att goa Fästmön lagade lax till middag. Jag hade ätit en skål yoghurt i morse, ett par bitar kaka på förmiddagen och en liten bit morotskaka på eftermiddagen. Det var liiite liiite.

Mina linser kom idag och Anna har varit på stan med sin mamma och kollat synen. Det blir intressant att se vilka bågar hon väljer, hon har det inte lätt med beslutsångesten, Anna…

Vidare hann jag fixa en tid hos frissan åt mamma mellan jul och nyår och så hoppas jag att jag har fått tag i den perfekta presenten till vännen FEM!!! Men jag är inte riktigt säker. Only time will tell…

Read Full Post »

Jag nyser våldsamt två gånger i rad. Fästmön säger:

Grattis! Nej jag menar, atjooo! Nej, f*n, PROSIT heter det ju!

Sen ser hon söt och förvirrad ut.

Read Full Post »

Idag har jag varit på konförrraaaaaans på eftermiddagen.


Några konförrraaaaaansdeltagare.

                                                                                                                                                                      Det var en mycket välbesökt konförrraaaaaans. Lokalen var fylld till sista plats av såväl ung som… lite äldre.


En lite äldre konförrraaaaaansdeltagares handbagage.

                                                                                                                                                           Det pratades om mat och om klövermartini…


Klövermartini.

                                                                                                                                                            Nyttiga saker som morotskakor – med distinkta bitar morot ovanpå – serverades i en paus. Avslöjande: Jag såg nog att fru Chef1 tog två bitar…


Nyttiga kakor (låt mig få tro det, i alla fall…).

                                                                                                                                                                  M hade köpt röda, röda julstjärnor som jag kröp nära för att fota.


Röda, röda julstjärnor.

                                                                                                                                                           Var jag var? Äh, jag kan ju tyvärr inte berätta det. Men Fästmön sa att jag luktade som hennes pappa…

Read Full Post »

Det kom snö igår kväll. Fästmön och jag drog iväg på shopptingtur när hon hade slutat arbeta. Vi var trötta och hungriga, men lyckades ändå genomför det hela. På oväntat ställe dök Annas syster med två äldsta döttrar upp, det var lite kul.

Middagen intog vi på XL-grillen. Anna tog kebabtallrik, jag falafeltallrik. Så rullade vi hem och fixade adventsfika. Nån glögg hade jag inte inhandlat, det blev kaffe till var sin lussekatt och billiga pepparkakor från Tokerian med whiskyädelost på tub. Den luktade inte som smutsiga örhängen.

Vi kikade på måndagens inspelade avsnitt av Den som dräper. Efteråt kikade jag ut genom fönstret och såg till min fasa att det snöade. Blötsnö… Klockan var närmare 21.30 när vi gav oss av till Förorten för att hämta överdragsbyxor till Elias och kängor och vinterjacka till Anna i Himlen. Överdragsbyxorna levererades sen till Morgonen. Vi tog E4:an och på väg ut till Förorten noterade vi en olycka på andra sidan. Det var en långtradare som uppenbarligen inte klarat av väglaget. Därför blev vi tvungna att ta gamla vägen hem till New Village igen. Jag kröp fram, för det var snorhalt och den blaskiga snön gjorde att bilen slirade i vattenplaning.


Den är här nu, vintern… (Fast riktigt så här mycket snö är det förstås inte än. Den här bilden tog jag vintern 2009.) 

                                                                                                                                                               Vi kom hem helskinnade och kröp sen ner i sängarna vid 22.30. Jag somnade ganska fort, men vaknade sen första gången vid ett-tiden. Resten av natten har jag vaknat minst en gång i timmen. Jag vill verkligen inte göra det jag ska göra denna måndag den 28 november. Jag vill inte visa mig bland folk, jag vill bara gömma mig längst in i ett hörn i min lägenhet. Somna där och aldrig mer vakna. För nu när jag har gjort mitt bästa och det uppenbarligen inte räcker finns det ingen plats för mig i den här tillvaron så länge jag inte bockar och niger och står med mössan i handen. Och det tänker jag inte göra. Nej, läget är mörkt och bekymmersamt. Den lilla snö som ligger kvar idag ger ingen ljusning, precis…

Read Full Post »