Feeds:
Inlägg
Kommentarer

Archive for 8 november, 2011

Jag är verkligen jättenervös i skrivande stund inför morgondagens övning. Det gjorde det svårt att slappna av i kväll när jag var över till Fästmön och barnen i Himlen för att dricka ”förlovningskaffe”.

Ett stort TACK till alla som stöttar mig via bloggen! (Sen finns det somliga som inte kan låta bli att sticka taggar i Tofflan. Var det nödvändigt att göra det i kväll?..)


Rosor har taggar. En del människor också. I kväll var fel kväll att sticka mig. Det var taskigt gjort.

 

Read Full Post »

Kolla vilket fint kort jag hittade i min postbox idag!


Fint kort från en fin tjej – som kallar mig fin!

                                                                                                                                                  Avsändare var gulliga fru Engelwinge som uppenbarligen snabbt har blivit en riktigt duktig scrappare.

Vad det stod inuti kortet? Tja, som ett av mina mer irriterande X brukade säga:

That’s for me to know and for you to find out!

Vad gäller kortets innehåll passar uttrycket emellertid alldeles utmärkt. För meddelandet är ju självklart privat! Men det omfattade kramar! 😛

Tusen tack, Maria!

Read Full Post »

Var en sväng genom Stormarknaden och noterade att det är bra pris på mig idag i en av affärerna (som kunde ha fått sitt namn utskrivet och en länk till sin hemsida om den hade köpt det här inlägget).


Bra pris på Tofflan idag!

Read Full Post »

I morgon förmiddag är det alltså dags. Men inte förrän nyss fick jag svar på min fråga om arbetsprover… Jag har därför börjat leta. De senaste årens arbete har ju allt som oftast legat på webb eller intranät. Och gamla ”nyheter” tas ju bort. Svårt fall, doktorn grät.

Däremot har jag ju fått en del gjort här. Mycket av mitt arbete är inte publicerat än utan ligger i en mapp – inne hos fru Chef hemma på fru Chefs köksbord. Så nu har jag mejlat och pratat med fru Chef, att jag vill låna mappen. Som arbetsprov. När hon och fru Chef #2 ska intervjua mig i morgon. Snurrigt? Äsch då, det är bara som det är!

Hemma i mina gömmor har jag två böcker som jag tänkte ta med. Det ena är fotoboken som jag också säljer här på bloggen, det andra är en bok om de vävda tapeterna på slottet, en bok i fyrfärg som jag formgav och producerade så gott ensam. (Bilderna till ”tapet-boken” togs av en inhyrd fotograf.) Vidare har jag en lista med länkar till material på nätet, men jag måste kontrollera vilka av dem som fungerar. En del av materialet har jag skrivit ut, dock inte allt.


Den här boken får troligen en uppföljare lagom till jul.

                                                                                                                                                               För övrigt är min tanke att åka ut till min älskade Fästmö i kväll eftersom det är vår tredje förlovningsdag. Tänkte vara lite fräck och sluta tidigare idag, så jag hinner förbereda inför morgondagen också. Kläder tog jag fram redan i morse. Jag tänker vara lite bättre klädd än vanligt. Ett tips från Anna var att ta på mig nåt annat än tjockis-svart:

Du har ju en massa snygga pikéer i blått!

Mörkblått, får det väl bli, dårå, det ligger ju nära svart 😉 Om jag är riktigt modig kanske det blir nån ljusare blå nyans…

Dagen idag har gått i ett rasande tempo! Jag har lagt ut ett evenemangstips, varit på ett möte, gjort färdigt de återstående sju utbildningssidorna och publicerat dem samt lämnat in min skattsedel. Nu hoppas jag att jag får lön i slutet av november…

Read Full Post »

I kväll har tre år gått sen Anna blev min fästmö. Åren har ilat förbi, tiden har gått så snabbt. Det har varit många tunga stunder, ja inte bara stunder utan långa perioder, men också tre år fyllda av kärlek, omtanke, lojalitet och värme.


Vi två på Pride 2009.

                                                                                                                                                                Anna, du är verkligen bäst! Och du vet att jag inte hade funnits kvar här om det inte vore för dig och för din tro på mig. Jag älskar dig.

Read Full Post »