Feeds:
Inlägg
Kommentarer

Archive for 7 november, 2011

Frisyrer är svårt. Tack f*n för det när de flesta av oss inte har nån frisörutbildning. Då blir det som det blir.

Varför går en del in för att ha så konstig frisyr som möjligt? Typ kort hår på ena sidan och långt på den andra. Eller en färg på den ena sidan, en annan färg på den andra. Som om de vore grävlingar. Folk anstränger sig så otroligt. Mina frisyrer, som Arne-frisyren eller Frälsningssoldatshattfrisyren, kommer av sig själva, jag behöver inget göra. Men jag vill inte ha såna frisyrer utan bara se vanlig ut på huvet. Att det ska vara så svårt…

Read Full Post »

När jag hade landat i morse på jobbet var det förstås dags att starta datorn. Jorå, den gick igång, fast… skärmen var ju lite svart och några filer hittade den inte… Trött man blir… Som tur var hade jag sparat telefonnumret till M på IT och lyckades komma fram. Fick snabb och bra hjälp och kunde äntligen jobba lite. Däremot svär jag ve och förbannelse över den person som installerade en ny version av webbläsaren. Den är så kass och jag blir fruktansvärt irriterad och frustrerad! Till råga på allt dog vår hemsida och vårt intranät kring lunchtid. Och… skratta inte nu, men… Det var en avgrävd kabel…


Idag var det verkligen en avgrävd kabel som orsakade problem…

                                                                                                                                                               Detta fick till följd att utbildningssidorna jag och S skulle jobba med mest fick ligga och vänta. Trekvart fick vi och det hann jag klart en sida på eftersom verktyget dessutom hängde sig – som vanligt… Däremot ringde en av forskarna som jag sist fick tag i nere i Kenya. Vi resonerade en stund och kom överens om textlängd och bildmaterial för att beskriva ett av forskarens spännande projekt!

Nåt eftermiddagskaffe blev det knappt, en kopp på lite halvstående fot uppe på avdelningen. Jag hade en dejt med MP för att gå igenom pressmeddelanderutiner. Dessutom hade jag en pressinbjudan som skulle ut via vår nyhetsförmedlare och till hemsidan, så det var perfekt att få testa skarpt! Och, läs nu ordentligt Hmm…: Lite kul var det också att få sitta vid en Mac igen, det var väl så där en tio år sen…

Innan jag halkade ner på lerig stig till bilen för att åka hem bad jag om några råd inför onsdagsförmiddagens övning. Jag är inte direkt nervös än, men spänd. Mamma fick ett hastigt telefonsamtal vid lunchtid. Det var ju inte direkt upplyftande att höra

Vi får inte hoppas för mycket den här gången!

Eh?!. Jag vet inte riktigt vad hon menade med det, för det klart att jag hoppas. Hoppas kan jag väl göra hur mycket som helst, även om jag inte tar nåt för givet. Men jag vet att jag blir besviken och ledsen om det inte går vägen, det vore ju konstigt om jag inte skulle bli det efter över två månader i Paradiset…

Mina krukväxter har fått vatten, själv ska jag duka fram flingor och mjölk och rostat bröd. Tänkte ägna kvällen åt att kanske stryka jeans och läsa. Boken jag läser är märklig och det är först nu när jag har kommit mer än halvvägs som jag inser att den är ganska bra och väl värd de 30 pix jag gav för den hos Bok-Anna nere i hamnen i Metropolen Byhålan!


Här är FEM hos Bok-Anna och river och rafsar!

                                                                                                                                                           Det där var min dag! Hur var DIN dag???

Read Full Post »

Gratis är gott. Men gratis är inte alltid gratis. Nyss har jag läst om två sajter på nätet som erbjuder tjänster som de inte talar om kostar pengar. Inte så kul att få en faktura i brevlådan för nåt man trodde var gratis. Konsumentverkets brevlåda får därför också mer post nu, i form av anmälningar kring detta.

Det handlar om fordonspris.com och svenskthem.net som enligt TT har ett olagligt upplägg. Marknadsföringslagen säger nämligen att man måste vara tydlig med att ange om nättjänster kostar pengar. Båda sajterna har för övrigt ett mycket dåligt språk med felstavningar, konstiga meningsbyggnader och ord från andra språk i sina texter. Bara det gör att varningsklockor ringer för mig!!!

Ett bra alternativ för dig som vill värdera din bil på nätet är Bilpriser.se som jag skrev om här i augusti förra året.


Min man Clark Kent är inte till salu dock!

Read Full Post »

Jag kan inte säga annat än vokalen ovan. På onsdag klockan elva är det dags. Det smäller, liksom. Högt. Och jag måste bara lyckas och jag måste bara nå fram. För det här är nånting jag verkligen vill. Verkligen vill ha.

Klarar jag av det? Klarar jag av att motbevisa mig själv när det gäller min förmåga? Klarar jag av att visa för alla som har velat och vill mig ont att jag faktiskt duger?

Det här är sista chansen. Sista. Om jag inte lyckas…


Sista chansen…

Read Full Post »