Feeds:
Inlägg
Kommentarer

Archive for 28 april, 2012

Lördagslunk innebar idag bland annat båtar. Här åker min älskling båt ihop med en donna i rött som naturligtvis skulle kliva in i bilden och förstöra den.

Klockan 13 åkte Anna båt.


Sen tittade vi
på ett gammalt skepp av ek. Vilken skapelse!..

Klockan 13.30 mötte vi ett skepp av ek.


Jag ser ju ibland människor
som ingen annan ser. Här en grön gubbe…

Bildbevis! Klockan 14 såg jag en grön man.


Man ska tänka på vad man säger.
Annars kan somliga till exempel sluta hälsa på en. Fast i vissa fall är det ju ingen större förlust. Men mot överheten ska man helt klart vakta sina ord eftersom man annars kan kölhalas.

Klockan 14.30 lärde jag mig att man inte ska vara onyttig eller spotsk i mun. Då kan man kölhalas!


Eftermiddagskaffe måste man ha.
När man är bortrest måste man dessutom ha nåt till kaffet. Här bulle och kaka.

Klockan 15: Eftermiddagskaffe med kanelbulle och kaka.


En del har sina givna platser.
Denna pippi tycks av nån anledning gilla gult, trots att gult som bekant ju är fult.

Klockan 16 och en mås som gillade gult.


Vi drog vidare
för att titta på vad andra fotade. Bland annat glodde vi på dessa badbrudar och en jättebläckfisk.

Klockan 16.30 kikade vi på badbrudar. Och en jättebläckfisk.


Anna kände sig lite klen.
Vi tog en vätskepaus vid en blå dörr. Anna drack en stor klar, jag en stor stark.

En stor klar till Anna och en stor stark till mig klockan 17.30.


Klockan 19 bjöd Annas mamma
oss på middag, fish and chips. Men som alltid när man köper det i Sverige får man konstiga såser till. DET SKA VARA SALT OCH VINÄGER TILL FISH AND CHIPS OCH INGENTING ANNAT!!!

Ett chip förolyckades runt 19-tiden.


Vi rundade av med friterad camembert
med glass och hjortronsylt. Men den ska ju inte serveras med gröna druvor och passionsfrukt… Suck…

Osten, glassen och hjortronsylten var god klockan 19.30, men detta ska serveras med friterad persilja och inte druvor och passionsfrukt.


Lördagskväll
och vi äter lördagsgodis och myyyyyyser! 😛

Read Full Post »

Bröst är dagens kroppsdel. Men ska det verkligen serveras kokt???

Ska bröst verkligen serveras kokt?

Read Full Post »

Fredagen var en dag som började med fniss och flams redan vid frukost. Dumma tanter ställde smutsiga tallrikar på vårt bord. Smaklöst klädda var de också, inte som vi i nedtonat tjockis-svart.

Vi startade med lite shopping. I min påse hamnade förstås en bok, i Fästmöns tre, samtliga fynd från antikvariat!

Klockan 13 besökte vi en författare. Sorgligt!

Klockan 13 såg vi en säng där en ensam man dog.


Vi KBT-tränade oss
mot klaustrofobi i hissar och på allmänna kommunikationsfärdmedel. Ibland såg vi vackra fönster.

Klockan 13.45 såg vi ett vackert fönster.


Sen väntade en träff
med en kär vän, en riktig drottning.

Klockan 14 hade vi träff med Queen of fucking everything.


Vi slaskade och mumsade
på smörgåsar med handskalade räkor…

Klockan 14.30 blev det macka med handskalade räkor.


Lite sött till också,
mazarin med hjärtor.

Klockan 14.45 – mazarin med hjärtor.


Efter en vansinnesfärd
behövde vi lugna våra nerver – i alla fall mina – med en kall öl klockan 18.

En kall öl lugnade nerverna klockan 18.


Softade en stund på hotellet.
Jag beundrade ett vackert kort jag hade fått, men det bubbliga får nog följa med hem till Uppsala eftersom nån hade snott ishinken… Mini-baren är just en mini-bar och där går inga champagne flaskor in.

Ett fint kort beundrade jag klockan 19.


Mamma bjöd oss
på grekiskt till middag. Klockan 20 var det dags att provsmaka ett fylligt rött.

Fylligt, rött och grekiskt avsmakades klockan 20.


Vi åt tre rätter.
Satt länge på obekväma stolar som stängde av blodtillförseln på tjocka lårs baksidor. Desserten orkade vi inte hyfsa utan lämnade var sin yoghurt-boll kvar…

En boll lämnade vi klockan 22.


Trötta slocknade vi
i för våra kroppshyddor alldeles för mjuka sängar. Och sov ända till frukost när det åter blev dags att förfasa sig över folks smaklösa klädstilar, hårda sminkningar, nysningar och gapiga konversationer. Lugn och ro – forget it!

Idag ska vi titta på båtar, bland annat. Så jag hoppas att jag är ursäktad för att jag inte går in och läser era bloggar de här dagarna..?

To be continued…

Read Full Post »

Ett sanningens ord, upphittat på en kär väns jacka igår:

”Käfta emot” – sannerligen ett sanningens ord!

Read Full Post »