Feeds:
Inlägg
Kommentarer

Archive for 27 april, 2010

Den sommaren hade varit fantastisk! Men den hade börjat riktigt långt nere i mörkret för att sedan bli till något av det soligaste minne E hade haft.

Han tillbringade dagar nere vid sjön. Där parkerade han sig på en obekväm träbänk och skrev i timmar. Tittade knappt upp när någon passerade. Bara skrev och skrev och skrev sig ur krisen. Han önskade att han hade kunnat måla! Han ville så gärna sätta färg på sina känslor, men måleri låg inte för honom. Det fick bli papper och penna.

Och en dag var krisen över och han träffade vänner och blev förälskad i kvinnan som kom att bli hans fru. Ett misstag som stod honom dyrt, dess värre…

Read Full Post »

Ny dag, nya möjligheter – till fysisk träning… Minns du hur mammas vardagsrum såg ut igår? Det var 19 lådor som stod och väntade på att bli uppackade i morse…


Så här såg det ut igår kväll – och i morse.

                                                                                                                                                          Vi började med sex lådor böcker. Det gick ganska kvickt. Eller ja, det tog ju ett par timmar eftersom alla böcker behövde dammas, sorteras, sättas in i ordning.

Jag sov ända till klockan 8.30 i morse, mamma ännu längre, så det blev en senare start idag. Vid tiotiden pinnade jag över till ICA-affären och köpte frukost åt oss. Men den intog vi inte förrän boklådorna var uppackade, så det blev mera lunch…


Uppackningen i vardagsrummet tog hela eftermiddagen. Det var massor av grejor och det mesta var inslaget i papper, så jag fick springa till containern några vändor också.

                                                                                                                                                             Vårt idoga arbetande gjorde att högarna med lådor krympte ändå. Se bara!


Här har 19 lådor minskat till fem.

                                                                                                                                                        Jag hann också med att sätta upp några tavlor och en spegel. Det var lite mickligt, men det blev bra.


Den här jättetavlan fick jag upp på väggen ovanför mammas säng. Spegeln till vänster om fönstret kom också upp.

                                                                                                                                                       Till sist började vardagsrummet anta ett mer normalt utseende.


Soffhörnan är ”besittlig” nu. På bilden syns också fyra tavlor som jag fick upp. Mamma plockade upp småpryttlar i vitrinskåpet längst till höger.

                                                                                                                                                     Mamma tog hand om småpryttlar medan jag tampades med matserviser, kaffeserviser, kristallskålar, lampor – you name it!


Ekbuffén är proppad med porslin. I morgon ska skålar och annat ställas på plats ovanpå. Just nu är det en enda röra…

                                                                                                                                                        Mamma har inte bestämt sig för om hon ska ha kvar två gröna emma-fåtöljer. Vi gjorde i vart fall en ”emma-hörna” tills vidare.


”Emma-hörnan” som blev ganska OK, men mamma säljer nog fåtöljerna.

                                                                                                                                                        Nu är i princip en del av vardagsrummet kvar, där mamma har sitt matsalsbord. Där är det lite rörigt och ostrukturerat ännu.


Lite ostrukturerad del av vardagsrummet…

                                                                                                                                                   Sen återstår att smälla upp ett antal tavlor också. Taklampan i köket och en taklampa i hallen ska vi be Farbror Blå om hjälp med, för jag får inte upp dem. Hans fru plingade för resten på idag vid lunchtid med en blomma till mamma.

Vid 18.30-tiden åkte jag iväg till huset för att kolla om det hade kommit nån post – eftersändningen fungerade ju inte igår. Städtjejerna höll på för fullt och hade gjort så sen klockan åtta på morgonen… Jag körde in bilen på garageinfarten och pratade ett par ord med dem medan de putsade husfönster och jag putsade bilfönster. Mamma bor nämligen väldigt nära sjön nu och fiskmåsarna gillar att använda Clark Kent* som sin toalett – NOT NICE!!! 😦

For sen vidare till ICA Maxi för att inhandla mat och lite diverse. På vägen hem passerade jag en skylt som jag fotade och lite konfunderad av. Jag trodde nämligen att Aggemannen jobbar på Expert i Uppsala, inte i Metropolen Byhålan som bilkrängare…


Kränger Aggemannen bilar i Metropolen Byhålan???

                                                                                                                                                        Till middag idag fick mamma fläskkotlett med potatisgratäng och jag kycklingenchillada. Jag ringde MH och tackade för födelsedagskortet som kom igår med tre lotter i – jag vann två nya tia-lotter! Dessa löste jag in på ICA Maxi i kväll – och skrapade fram YTTERLIGARE en tia, det vill säga en ny lott! Jag fick också en Triss-lott, men den får ligga och mogna till sig lite.

En stunds avkoppling blev det klockan 21 med Desperate housewivesKanal 5. Först vid 22.30-tiden fick jag möjlighet att ringa Fästmön, för innan dess ringde mamma sin kusin för att kolla hur läget var med faster. Faster var stabil, men kvar på sjukhuset. Fästmön var lite dämpad, tyckte jag, men säkert jättetrött. Jag saknar henne massor, framför allt när det är dags att krypa ner i bädden. Bädden blir nämligen betydligt mysigare med Anna bredvid sig!..

                                                                                                                                                             * Clark Kent = min bil

Read Full Post »