Feeds:
Inlägg
Kommentarer

Archive for 07 04 2010

Det som göms i snö…

Etcetera, etcetera… Du känner säkert till resten… Och DEN HÄR hittade jag idag när vi gick från garaget. Fästmön tappade den nån gång i vintras! :lol:


Så knäppt, en Pride-knapp vid garaget!

Read Full Post »

Läste hos vännen Jerry om Solresor som söker resereporter. Företaget har just nu en kampanj som vänder sig till dig som bloggar.

Den som anmäler sitt intresse och blir utvald resereporter bjuds tillsammans med eventuella medresenärer på resa – välj själv -  och boende. I gengäld får vinnaren skriva resedagbok på bloggen och berätta om alla härliga upplevelser – restaurangbesök, kultur, sol, bad, hotell, utflykter med mera. Resan ska också dokumenteras i bild så du behöver, förutom en blogg, också en lap top och en digitalkamera.

Anmäl dig här senast den 18 april!

Och du… Om du vinner och inte jag… Skicka mig åtminstone ett vykort från Grekland, Mallorca, Egypten, Italien eller vart nu din resa gick…

Read Full Post »

Anna och jag gör ofta roliga saker. (Till skillnad från vissa surisar som idag syntes högröda i ansiktet flåsa fram på ful cykel. ) Det kan vara små avstickare i vardagen och behöver inte alltid kosta en massa dyra pengar (fast idag gjorde det det… :oops: ) Serien Vi gör roliga saker inleds härmed!

Annas kurs slutade cirka 15.40 och jag stack iväg när hon hade anropat per sms. På vägen tillbaka till stan stannade vi vid Lustgruvan. DETTA var en spännande affär! Tyvärr fick vi inte fota där inne, men det fanns av spännande saker att titta, känna och klämma på. Till exempel bakformar i form av tuttar, snuskiga spelkort, spännande klädesplagg, remmar med nitar som vi inte riktigt förstod hur de skulle användas, färgglada avlånga saker (en del var JÄTTELÅNGA!), piskor med mera. Ja ujejuj!.. Den som vill se det vi tittade på kan klicka på länken på ordet Lustgruvan ovan! Vi handlade ingenting, men jag tog ett exemplar av tidningen QX. Det var ju gratis.

Bredvid Lustgruvan fanns en norsk (?) affär som hette Sjop. Där såldes mobiler och annat, fast vi gick inte in i affären. ( hade det blivit en dyr rolig sak att göra…) Det var nämligen affären på hörnet som lockade oss, Chocolat!

DÄR INNE fanns det grejor…


Vad sägs om en tårta gjort helt av godis, till exempel???

                                                                                                                                                         Det fanns massor av godis, choklad och cigarrer i affären. Tårtorna var bara för häftiga, men jag vet inte om man skulle gilla att äta dem..?


Godistårtorna fanns också som vanliga runda och som bilar.

                                                                                                                                                        Nån tårta blev det inte, men var sin påse med blandat och var sin fin choklad. Detta köpte jag (plus en liten grej till Anna, men den ska hon få på söndag, så den kan jag ju inte visa här!):


I kväll ska vi frossa, gissar jag!

                                                                                                                                                         En rolig start på serien Vi gör roliga saker, det kan jag garantera! Och framför allt en GOD start! MUMS!

Read Full Post »

Det gjorde mig ont att skvallret om E hade så starka vingar. Det spred sig till och med från landsända till landsända! Det var den ena påhittade sagan efter den andra – och inte en enda av dem var sann.

Ty de enda som kände till sanningen, hela sanningen, var E och D.

Det märkliga i kråksången var emellertid att E kände till vissa delar och D andra delar. Men ingen av dem kände till allt. Därför var det kanske inte helt fel att det föll på min lott att utreda det hela och komma fram till den totala sanningen.

Jag kan till viss del se att E inte var helt utan skuld. Men hans skuld låg i hans oförmåga att ljuga och hans närmast tvångsmässiga drift att alltid tala sanning. Jag råkar för övrigt veta att E inte var plump på något sätt. Han sa inte sanningen för att såra människor. Jag vet också att E många gånger höll inne med sanningen därför att han inte ville såra människor. Det är först nu jag inser att han kanske valde att säga fel sanningar om fel personer. Och att han var en smula högmodig och naiv när han trodde att han kunde komma undan med sanningssägandet…

När jag nu står här allena, utan någon E längre vid min sida, finns det liksom inget mer att förlora. För den dagen D ruinerade E:s liv blev också dagen då mitt eget liv ödelades.

Så, som sagt, det är inte svårt för mig att utreda hela sanningen, jag vill ju också känna den! Sanningen, som jag just nu är alldeles inpå… Med dottern ur vägen och frun på kroken…

Jaså, jag har inte nämnt vår kära nekrofils ytterligare… fäblesser? Hon njuter inte enbart av de döda, hon njuter även av dem som dödar. Och jag har vänt hennes blick från D till mig själv. Hon vet inte att den döda är hennes egen dotter, hon vet bara vad jag är kapabel till… Och hon dras till mig, jag har sett hennes blick, jag har sett hur den vandrar till min, hakar i min, när vi vistas i samma rum. För jag har naturligtvis ordnat det så att vi ofta och länge vistas i samma lokaliteter…

Read Full Post »

Om man av en händelse råkar få veta att någon använder sin bostad på felaktigt sätt, ska man då anmäla detta till styrelsen i bostadsrättsföreningen? Det gäller ett brott mot stadgarnas § 39:8, det vill säga att man använder lägenheten

[...] helt eller till väsentlig del [...] för näringsverksamhet eller därmed likartad verksamhet [...]

Snacka om dilemma!..  Och detta råkade jag på av bara en tillfällighet…

Read Full Post »

Igår kväll när vi åkte för att handla mat träffade vi på en gammal bekant till mig, GE. Det var ett sånt där oförberett möte, lite halvpinsamt, på parkeringen. Vi hade en del kontakter via jobbet, men vi hade inte samma arbetsgivare. Naturligtvis hade hon hört att jag hade slutat och när jag frågade av vem och hur fick jag svaret att det var via nån vaktmästare. Ja tänk så mycket folk vet! Ända nere i källaren är jag tydligen känd!

Idag blev det en tur till apoteket för att inhandla diverse förkylningsmedikamenter innan jag skjutsade Anna till kursen ute i Boländerna. Sen åkte jag och handlade lite på egen hand, bland annat den sista födelsedagspresenten till min kära – och så lite mat till oss båda i kväll. Det blir kyckling och potatisgratäng, bara att värma. Skönt när man känner sig risig.

Risig inuti är för resten Clark Kent*. Han skulle behöva en riktig storstädning. Och äckligast av allt, jag hittade detta på golvet…


En snusklutt! Det är nog det äckligaste jag vet! UFF!

                                                                                                                                                         Träffade på en gammal vän från mitt förra liv, ML, när jag kom ut från mataffären. Det var lite märkligt och drygt ett år sen – vi tycks alltid ses på samma ställe, konstaterade vi. En av dessa gånger hade vi bestämt att vi skulle ses och gå och ta en öl, men så gick hennes mamma bort. Nästa gång vi hade bokat öldejt, hade jag det tufft.

Idag bestämde vi ingenting, men konstaterade att livet suger ibland och är rätt OK andra gånger. Husköp på landet låg framför henne och jag kunde glädjas för hennes skull. Själv berättade jag om mammas flytt som ligger framför mig. Så livet kan bli…

Kände mig iakttagen när vi stod och pratade. När jag vände mig om såg jag UB som jag jobbade ihop med för cirka 15 år sen. Hon röjde inte med en min att hon kände igen mig, stod bara och apglodde. Jag orkade inte heller visa att jag kände igen henne utan slängde iväg ett hastigt ont öga, bara.

På väg ut mötte jag en riktig surgubbe som några före detta kompisar brukade kalla Spiken utan huvud, fast med ett annat ord. Jag hälsade, men fick bara en elak bläng tillbaka. Synd att jag var ensam. Hade Anna varit med hade jag tagit efter grabbarna Schulman och vänt mig till henne och sagt:

Näää, han hälsade inte idag heller!

                                                                                                                                                      *Clark Kent = min bil

Read Full Post »

Lösenordsskyddad: Samma visa igen…

This content is password protected. To view it please enter your password below:

Read Full Post »

UFF UFF UFF! Igår kväll började eländet ordentligt! Först ringde den stackars Slaktar-Pojken och meddelade att jag inte behövde åka ut och skjutsa honom idag till ett par dagars dataspelande på landet – hans dator hade nämligen fått fnatt. Detta måste vara ur-jobbigt, för Johan och hans dator är som siamesiska tvillingar. Jag undrar hur han sysselsätter sig nu… Datorn körde igång en massa processer hela tiden, så det som gäller nu är att

blåsa ur hela skiten

det vill säga avinstallera och installera om. Vi får hoppas att det blir bra så! Datorn är nämligen ganska ny och kostade en hel del pengar när han köpte den för nåt år sen… Trist också för Johan själv som ju har påsklov den här veckan och som hade sett fram emot några roliga dagar. Håller mina tummar att det löser sig! Jag ska ringa i eftermiddag och kolla läget!

Fästmön har mått pyton i natt med huvudvärk och förkylning. Jag har hostat lungorna ur mig. Så det blev Ipren för den förra och Cocillana för den senare – jag skulle ju inte upp tidigt och köra bil nu eftersom Johans dator blev sjuk också. 


Känner mig lika jobbig som Ipren-mannen – fast tvärtom när jag har intagit Cocillana. Ipren blir man ju pigg av, Cocillana innehåller morfin och det blir man motsatsen till pigg av… Z-z-z-z-z-zzzzzzzz…..

                                                                                                                                                          Så här låter vi värre än först. Anna hostar också rätt bra förutom förkylningen… Det blir en tur förbi ett apotek för att inhandla mer Ipren och näsdroppar till Anna och kanske nåt slemlösande till mig innan jag skjutsar henne till kursen som hon MÅSTE gå idag klockan 13. Men hon har ringt jobbet och åker INTE och jobbar efter kursen som var tänkt.

I morgon har Anna ledig dag och sen hoppas vi att hon får semester fredag – söndag som planerat. Om inte lär hon säkert kunna sjukskriva sig. Fast tanken var ju att vi skulle umgås och ha det mysigt de här dagarna, göra sånt som vi inte hinner/orkar/kan annars. I vart fall SKA vi till Stockholm på lördag och bland annat träffa fru Hatt, DET har vi bestämt och vi ska vara dödssjuka om vi ställer in den trippen!

Nu ska jag röja frukostbordet och sen mig själv så att jag blir presentabel nog att gå in på ett apotek, skjutsa Anna och slutligen fixa en present i elfte timmen till den senare!

Read Full Post »

snowflakes in rain

"Den mest spretiga och nördiga på bokbloggshimlen" /Vixxtoria

Rapport från Gummirepubliken

Dessa dagar som går: Livet

jerryolsson.com

En sak i taget

Charlas Värld

Livet här och nu i min värld

Per Vikström @ Internet

Internet, webb, digitalt, sociala medier, projektledning...

kaosredan

"Barn är inte bara en tröst i ålderdomen. De påskyndar den också" Ulf Stenstrup

Pingolina

vardagsdravlar

2000aldrig

Humor och satir - Ingen går säker

augustifarmor

Här kan du handla fantastiska änglar, handstickat och andra små saker och ting.

Tankar ifrån skroten part 2

Ytterligare en egotripp

Frustrationer och annat otyg

....och livet är underbart!

Under skalet på en sköldpadda

In order to move forward, even a turtle must stick its neck out

On The Trigger

Annas fotoblogg

LaXn - Shit Happens Everyday

Shit Happens, Watch me!

Arga Klara

Roligt, relevant, personligt. Jag har en åsikt - har du?

Nillan på nätet ....

En blogg i mängden . . .

FruHattUnderJorden

Asfaltblomma med landetlängtan. Och ibland tvärtom !

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 250 andra följare