Feeds:
Inlägg
Kommentarer

Archive for 18 januari, 2016

Ett inlägg om glömska, huvudvärk och lite annat.


 

Skor på en kartongbit

In i väggen med huvudet före, eller? (Notera min snigga skomatta på jobbet, för övrigt.)

En kan undra om jag har gått in i väggen – med huvudet före… Den irriterande huvudvärken har inte släppt utan hänger sig kvar. Jag blir trött av att försöka hålla mig varm i kylan och jag blir ännu tröttare av huvudvärken. Ögonen vill inte riktigt se det de ska, vilket blir väldigt påtagligt på jobbet. Det känns skönt att jag ska till optikern på fredag.

Kanske har jag gått in i väggen, bokstavligt talat. I morse kunde jag för mitt liv inte hitta mina varma handskar som jag använt så sent som på söndagskvällen. Jag har ett extra par, som tur är, men de är inte lika varma. Nåja, jag frös lite extra om fingrarna i morse. Bilen var i alla fall låst när jag kom ut i garaget. Det var den inte härom morgonen… Och kom jag ihåg att hämta ut min medicin i helgen eller köpa kräftor och sprit till den planerade kräftskivan på fredag efter optikerbesöket? Nej. Ja ja, den stackars hjärncellen får arbeta hårt och är väl överansträngd.

Jag har kämpat på med lite diverse, främst ett par lay outer, idag på jobbet. Det går sisådär. Ögonen och skallen är inte samarbetsvilliga. Tur att NK* är väldigt tålmodig, kan jag säga. I fredags lyckades jag häfta mig i tummen med blodvite som resultat. Jag tittade inte – då hade jag svimmat. Men idag såg jag blodspåren på ett korrektur. Kanske var det därför just den lay outen blev lite… fördröjd..?

Hemma i New Village hittade jag en räkning i postboxen som jag betalade samt en lapp om att mitt bokpaket från Bokus finns att hämta från och med i morgon – på Årsta jävla Travcafé. Hur svårt kan det vara att skriva rätt information om utlämningsställen på sin webbplats, Bokus??? Dessutom kom ett sms medan jag svor över avin. I messet stod att bokpaketet finns att hämta redan nu. Nån större lust att ge mig ut i kylan igen har jag emellertid inte. Därför blir det en liten runda med ärenden i morgon efter jobbet. Det ska bli intressant att se om jag kommer ihåg att…

  1. hämta bokpaket
  2. hämta medicin
  3. veckohandla inkl. köpa kräftor
  4. köpa sprit…

Och undras om jag hittar hem efter ärendena… Tur att Clark Kent* hittar, i alla fall.

Nu ska jag ta mig en varm dusch för att få upp värmen. Jag samlar mig för ett nytt samtal med BRF-ordföranden, men jag ser inte fram emot det. Sen blir det middag och som vanligt en vardagskväll består den av två rostade mackor. Tur att jag har ätit riktigt gott i helgen!

Detta bildspel kräver JavaScript.

*Clark Kent = min lille bilman

 


Livet är kort.

Read Full Post »

Ett inlägg om en TV-serie.


 

London eye och London spy rimmar. Den förra har jag emellertid inte sett än i mitt liv (och jag lär väl inte få göra det heller), medan jag såg den senare igår på SvT 1. Ryktet sa att den skulle vara både gayig och irriterande konstig. Nog var den gayig, men irriterande konstig? Inte premiäravsnittet i alla fall, enligt min mening.

Danny i London spy

Karaktären Danny i London spy spelas av Ben Whishaw. (Bilden är lånad från SvT:s webbplats.)


I detta första avsnitt träffas Danny och Alex 
till synes helt apropå i London. Danny blir intresserad och lyckas få kontakt igen med Alex. De inleder ett förhållande, trots att de är så olika. Alex säger att han jobbar på en bank, medan Danny arbetar på ett lager om dagarna och ägnar sig åt att partaja om kvällarna. Ett ganska osannolikt par, men de blir kära. Men en dag försvinner Alex spårlöst. Det visar sig att han är spion…

Nåt direkt konstigt upptäckte jag inte i det här första avsnittet. Däremot serien klart gayig. Och spännande. Precis som Danny vill jag veta vad som har hänt Alex och varför.

Toffelomdömet blir det högsta efter premiäravsnittet.

rosa toffla minirosa toffla minirosa toffla minirosa toffla minirosa toffla mini

 


Livet är kort.

Read Full Post »