Feeds:
Inlägg
Kommentarer

Archive for 20 oktober, 2009

Dagens citat 20 oktober

Svar till krönikör som fått sin text refuserad av nytillträdd chef:

Efter samråd med ansvarig utgivare och samtal i avdelningsledningen så har vi kommit fram till att den här krönikan är inte i linje med vår policy för x och den skall därmed inte publiceras.

Read Full Post »

Sprutad med mera

Nu har jag varit hos doktor Anders. Han var lite grym mot mig och tryckte in två sprutor i den onda leden. Jag kved, ska jag ärligt medge. Nu har jag ganska ont och lär få ha det i ungefär ett dygn innan det lättar. Fick också remiss till röntgen och sjukgymnast. Så småningom lär det bli operation, men det skjuter vi på framtiden – sist fick jag vänta i över två år…

spruta
Två gånger stacks nålen i Tofflan. UFF!

 

Som plåster på sprutsåren tog jag mig till Akademibokhandeln i Gränby och inhandlade en bok för presentkortet jag fick av ”mina” goa f d frilansare. Det blev Roslund & Hellströms senaste bok, Tre sekunder. Den har jag suktat efter sen i somras! Tusen tack för boken!!! Som bonus träffade jag också CR utanför entrén, det var typ 100 år sen! Hon är sjukskriven och har rätt ont. Troligen blir det sjukpension så småningom. Trist när det handlar om en så ung person, blott ett år äldre än jag själv.

Tre sekunder
Det tar exakt tre sekunder att dö…

 

Ringde sen lilla mammi när jag kom hem. Hon är väldans orolig och nervös inför flytten, men jag försökte lugna henne så gott jag kunde. Dessvärre kan ju ingen av oss bära och sånt, så jag vet inte om jag EGENTLIGEN känner mig så lugn… Fast det kan jag ju inte säga… Mamma hade för övrigt träffat min f d svärfar på banken härom dan och de hade haft en liten trevlig pratstund.

Fästmön är nere på stan nu. Hon ska strax möta yngsta dottern och de ska gå och köpa en jacka för födelsedagspengarna hon fick i förra veckan. Dotterns lillebror mår äntligen bättre, febern har varit nere i mer normala siffror. Skönt!

Jag orkar tyvärr inte åka ner på stan och joina Anna och Frida utan ska nu faktiskt ta och lägga mig raklång en stund för att se om värken släpper lite. Annars blir det till att knapra Ipren tills de 24 timmarna är över. Kanske ligger jag lite lågt med bloggandet också ett tag på grund av smärtan.

Read Full Post »

Ny landshövding

Anders Björck lämnade vid månadsskiftet posten som landshövding i Uppsala län. Tills vidare ”vikarierar” länsrådet Leif Byman på posten. Men vem som blir ordinarie hövding är ännu inte klart.

Spekulationerna går höga. Sossen Pär Nuder har bland annat nämnts nyligen som tänkbar kandidat, men har dementerat. En ny hövding ska utses av regeringen. Detta kan ske redan på nästa regeringssammanträde på torsdag. På lokalblaskans hemsida pågår debatt om frågan och förlagen är många och i vissa fall rätt fantasifulla, men herr Nuder nämns inte:

  • Leif Pagrotsky
  • Lars Leijonborg
  • Tomas Bodström
  • Ove Thörnkvist
  • Mark Levengood
  • Carl-Jan Granqvist
  • Thomas Östros

 

Inte en enda kvinna bland Uppsaladebattörernas förslag. Möjligen kan man få det till en kvinnlig kandidat eftersom en av debattörerna skriver att Nuder har en klok och snygg fru…

Jag skrev här i juni om landshövdingefrågan och hade ett antal namn som var heta. Bland de heta namnen då fanns åtminstone fyra kvinnor.

Read Full Post »

I eftermiddag öppnar kyrkomötet. De 251 ledamöterna har då bland annat att ta ställning till frågorna om samkönade äktenskap och kyrkans vigselrätt. Frågorna tas upp på dagordningen under onsdagen. Beslut i frågorna fattas på torsdag.

Kyrkomötet ska vara öppet för allmänheten, men ingenstans på hemsidan finns angett VAR själva mötet äger rum. Däremot går det att följa mötet i direktsändning via hemsidan!

Read Full Post »

Från hemmasfären

Medan Fästmön håller ordning på bröna…

Anna m bröna
Anna håller upp bröna.

 

… överväger jag att KLÄMMA det onda på min haka. Stoppljuset har nämligen växlat över till gult…

Gult ljus
Gult ljus – eller snarare pus – på Tofflans haka. Najs… (INTE!)

Read Full Post »