Feeds:
Inlägg
Kommentarer

Archive for 2 oktober, 2009

Fredag i stan

I lokalblaskan såg jag i morse en bild på en karl som stressade efter julpynt. Bilden var tagen igår. Jag tog en bild på adventsstakar redan den 27 september, har bara glömt att lägga ut den. Se!

Julpynt 27 sep 09 Järnia
Järnia i rondellen var nog först med att ta fram julpyntet i år – den 27 september…

 

Detta var en parentes till inledning på dagens inlägg. Tror inte det blir mer än ett. Jag tog 8.15-bussen in till stan i morse – och sen dess har jag mått illa, typ. Hade en tid hos tandläkaren och tandhygienisten för undersökning. Allt såg bra ut och jag blir kallad om två år först. Fick min bettskena justerad också och två provtuber tandkräm – så gulliga de är på mottagningen! Fast 960 pix fattigare, blev jag…

Inga affärer var öppna än när jag var klar och jag promenerade runt på folktomma gator. Skönt! Gick in i ett par gallerior då och då för att värma mig, för det var minusgrader i morse.

Oktobersol i centrum
Oktobersolen lyste starkt över floden Fyris.

 

När en halvtimme gått fick jag äta och dricka efter fluorbehandlingen, så jag tog en tur till min vän greken för en latte. Fick en trevlig pratstund med honom samt provsmaka en choklad- och nötkaka. Supergod, men alldeles för mastig för mig! Dessutom mådde jag fortfarande lite illa… Hann inte tacka när jag skulle gå, för han var upptagen med kunder, men ska göra det ordentligt nästa gång! Kakan var utmärkt, dessvärre inte mitt mående…

Skulle passa på att titta på lite presenter till en blivande 15-åring, men jag  blev väldigt osäker så inget inköptes. Nu vet jag inte riktigt vad och hur det blir. Eftersom jag har svårt med bussresor och stadsbesök är det inte säkert att det blir nåt mer försök i centrum. Får fundera ut nåt alternativ.

Vid 11.30 träffade jag F utanför vårt vanliga ställe. Vi åt, men pratade mest. Jag fick bassning för att jag verkar tro att jag är den enda som inte har jobb, men det handlar om att det inte finns några jobb för mig, inom mitt gebit, att söka, helt enkelt. Jag känner mig trött och luttrad och ledsen och tankarna på att ge upp mal hela tiden nånstans i bakhuvudet. En misslyckad figur, är jag, helt enkelt.

Efter maten följde jag med F till en skoaffär, men jag mådde så illa att det ganska snart blev en promme till närmaste busshållplats. Tog en annan buss hem än den jag tagit ner, så det blev en liten extra promenad hem sen. Skönt med frisk luft! Hann precis in på toa när jag kom hem och känner mig yr och fruktansvärt trött. Jag vet inte vad som är fel, tror att det är mest psykiskt av påfrestningen att åka ner på stan.

Träffade för övrigt två före detta kollegor från andra avdelningar på stan. Den ena hälsade, den andra inte. Det gör ont när man inte hälsar, men F sa att personen nog inte såg mig. Jag låter det stanna därvid, det var säkert rätt uppfattat.

Nu ska jag vila en stund, sen packa ryggan och åka ut till Förorten. Fästmön trodde visst att jag var sur, av nån anledning..? Känner mig mest under isen och skulle helst dra nåt gammalt över mig och springa och gömma mig i garderoben. Men det är helt fel recept, jag vet, så nu ska jag ta mig i kragen och försöka vara nöjd och glad.

Read Full Post »