Feeds:
Inlägg
Kommentarer

Archive for 2 juli, 2009

Nu har vi varit på Stormarknaden för att fylla på öl- och matförråden. Det förra går det åt en del av i värmen och det senare går åt ändå, trots att man inte känner sig särskilt hungrig. Men ofta är jag sugen på salt så nu har vi köpt lite salt mat.

Innan vi stack iväg så fixade vi ugnsspärren i galant samarbete trots värmen! Det var lite mickligt och pilligt, men med gemensamma krafter och framför allt Annas lugn gick det bra.

På Stormarknaden var det svalt, så vi var där i ett par timmar, minst, faktiskt! Fast i provhytterna var det allt annat än svalt, med alla spotlights och skit som visar upp ens icke-snygga lekamen… Det blev var sin bikini-BH till Anna och mig och ett linne och ett par Bart Simpson-shorts till Elias, som växer så det knakar ur alla kläder.

sik
Det blir INGEN bild på mig och Fästmön i våra bikiniöverdelar, för då blir ni alla som skulle ha tittat på den ÄNNU hetare (inte!). Håll i stället tillgodo med den rökta siken som vi ska äta i afton!

 

I kväll blir det som sagt fisk. Vi har köpt en varmrökt sik och till den blir det färska grönsaker, färskpotatis och romsås som vi med gemensamma krafter ska röra ihop. Man blir ju liksom rinnande av svett av minst rörelse, även att röra ihop kall sås, så det blir svettigt för oss.

Dessert ska vi också ha senare. Den blir i form av väääääldigt nyttiga sommarchips med en vårlök på – grönsaker är ju bra och chips är ju för övrigt väldigt vegetariskt…

Summer chips
Direkt från grönsakshyllorna – Summer chips!

 

Även i morgon blir det fisk, då i form av sill. Tillbehör blir förstås färskpotatis, gräddfil, gräslök och en liten snubbe som nog slinker ner fint.

Read Full Post »

Nu ska jag skrämmas!

Funderar på att skrämma mina grannar rejält så de är lite TYSTA om dagarna. Kanske att jag tar på dessa TOFFLOR och TOFFLAR TILL dem lite. Tack, Spånerska, för bilden! 🙂

Spindeltofflan
Spindeltofflan strikes back!

Read Full Post »

Det här innehållet är lösenordsskyddat. Vänligen ange ditt lösenord nedan för att visa innehåll:

Read Full Post »

Onsdagsliv

Igår, onsdag, skulle Fästmön eventuellt till Sjukstugan IGEN för ett nytt försök att få träffa doktorn, men ingen hörde av sig därifrån. I stället skjutsade jag hem henne och så åkte jag och hämtade trötte Johan som LAN:at med några kompisar i Vattholma. Vi stannade i förorten en del av eftermiddagen och Anna gjorde salt och härlig tonfiskröra som vi åt på mackor och drack kaffe till på hennes balle*.

Innan vi åkte hem passerade vi Electrolux Home-butiken på Sivia torg och inhandlade ett spärrlås till min ugnslucka. Detta ska vi försöka få på idag.

Resten av eftermiddagen softade vi lite, läste och tog det lugnt. Sen blev det dusch och avfärd med stekhett buss till stan. Vi gick till Tzatziki för att äta lite gott.

Bedjande Anna
Var sin kall öl till förrätten smakade inte fel…

 

På vägen ner träffade vi först Bibbi och Catharina, så vi stod och snackade och viftade med dem ett tag. De hade varit på Carolina rediviva och släktforskat i värmen, men det var svalt där, sa de.

På Tzatziki fick vi köa i halvskugga, men fick sedan ett underbart bord nära vattnet. Svalkande och skönt. Nån ropade mitt namn – det var Kina från Primärvården och Karin, som en gång var min chef och som senare gick till Primärvården – där hon blev utköpt…

Anna på Tzatziki
Det var mycket folk och vi fick vänta länge på maten. Den här kvällen vimlade det av rödhåriga, se bakgrunden!

 

Jag såg nåt mystiskt som hängde från kanten ner mot vattnet.

Hängande ros
Var det en ros som hängde där?

 

Anna tänker
Anna var den sötaste på hela restaurangen i sina puffiga kockmösseärmar!

 

Mätta och belåtna, trots att jag inte gillade min mat så mycket, rullade vi till bussen och sedan hem. Magarna var MYCKET trinda. Det blev en stunds svalka på ballen i hemmauniform och var sin bok innan vi såg kvällens avsnitt av Harper’s island.

anna läser
Anna i slutet av senaste Anne Holt-boken!

 

*hennes balle = hennes balkong

Read Full Post »