Ett både tekniskt och mänskligt inlägg.
Äntligen har jag fått ordning på min LinkedIn-profil! Jag skrev ju häromdan om att min sida betedde sig konstigt. Bland annat byttes bilder ut mot bilder som jag hade skickat upp till Instagram. Hur märkligt är inte detta?! Jag försökte på diverse sätt att spara om på LinkedIn, ladda upp på nytt etc. Men det blev bara knäppare och knäppare. Eller vad sägs om att en text som handlar om att det är viktigt att vara med i facket får som illustration en skitstor kanelbulle? Ja, man kan skratta åt det, men det är inte så kul när jag ofta hänvisar presumtiva arbetsgivare till mitt LinkedIn-konto eftersom där finns, förutom CV, även länkar till arbetsprover samt rekommendationer från före detta kollegor och chefer.

Det går ju inte att göra så här längre med skärmarna, men i tanken gjorde jag detta.
Men… det är inte jag som ska ta åt mig äran utan en av de duktiga supportpersonerna på LinkedIn, Hannah. Hannah tyckte att felet var lika skumt som jag. Hannah är lika envis som jag. Dessutom verkar hon utrustad med en enorm servicekänsla: hon ville hjälpa mig! Felet är märkligt, men faktum är att Hannah själv fick exakt samma fel när hon testade på sitt eget konto! Hon viskade med en kollega. Skälet till att det blir skumt och fel är kodningen. Kodning som inte blir rätt. Och när det gäller en del av mina länkar kan jag inte göra så mycket åt det. Men se Hannah kunde! Hon erbjöd sig att fixa det om jag bara talade om vad som var fel samt skickade de rätta bilderna. Manuellt bytte hon sen ut de fem illustrationer som var felaktiga till de rätta. DET kallar jag service! Och nu slipper jag rodna igen ifall det dyker upp bullar eller amaryllisar eller halvsnuskiga bilder vid puffarna till mina arbetsprover! TACK Hannah på LinkedIn!
Nej, det finns inget som slår människohänder. Teknik i all ära, men det är den mänskliga handen som behöver tala om för tekniken hur den ska funka. När jag telefonerade med mamma berättade hon att färdtjänsten för första gången på flera år kom till rätt ände av huset där hon bor. Skälet till det är att vi påtalade problemet i ett mejl till mammas färdtjänsthandläggare. Denna har i sin tur sett till att detta har angetts hos beställningscentralen. Mamma har själv försökt ett antal gånger tidigare, men förgäves. Bilen har kommit till fel plats – med irritation, oro och förseningar som följd. Ingela har verkligen bemödat sig på flera sätt när det gäller mammas färdtjänst, detta är ett sätt. Hon har engagerat sig, hon har visat vilja att hjälpa, hon har pratat med både mig och mamma – och så har hon rättat till. Jag skickade henne ett mejl med ett tack. Det var det minsta jag kunde göra. (Fast kanske läser hon detta inlägg där hon och hela världen kan se hur tacksam jag är… Vem vet…) TACK Ingela, färdtjänsthandläggare i Metropolen Byhålan!
Det som nu återstår att få bukt med vad gäller tekniken är mitt trådlösa nätverk. Jag flyttade routern så att våra trådlösa moduler får bättre kontakt där vi använder dem mest. Men detta har fått till följd att vi inte kan surfa trådlöst i halva lägenheten. Jag betalar 349 spänn i månaden till Bredbandsbolaget för skit som inte fungerar. Ska jag behöva ringa igen och höja rösten den här gången???
Upplev noll, upplev noll, upplev noll med Bredbandsbolaaaget…
sjunger jag rätt ironiskt just nu.
Livet är kort.
Du får ta till brösttoner mot Bredbandsbolaget. Så är det.
Tänk att det finns inget som gör mig så förbannad som teknik som inte fungerar! Jag kan bli vansinnigt arg för nåt som inte går igång som det ska. Det ska bara funka! Särskilt som man betalar för skiten varje månad också. Eller på jobbet, där man har en aning press på sig att prestera. Sladdar i väggen och sen ska det bara funka! Gör det inte det ska man ringa till nån jävla support som pratar nåt hemligt dataspråk och använder ord som man aldrig har hört. Snacka om att man känner sig dumförklarad när man inte förstår vad dom menar. Man riktigt hör suckarna i luren.
Å nu snöar det ute…IGEN! Hur mycket snö ska det komma ijentlijen??
(Har sovit dåligt inatt. Det är därför jag är lite besk idag!)
Kram
Ja jag har suttit och samlat mig för ett ARGT telefonsamtal hela morgonen – och då fungerar skiten, förstås… Men annars är det så att det trådlösa enbart fungerar i det rum där routern står, det vill säga SÄMRE än det gjorde innan jag ringde FÖRRA gången. 👿 Jag betalar MYCKET pengar i månaden – för skit, alltså.
Här kommer det just nu bara lite smått från ovan, men det räcker.
Jag har sovit bra i natt, men jag är visst besk ändå. Som vanligt! 😛
Kram!
PS Hannah på LinkedIn skulle kunna lära Bredbandsbolaget ett och annat…….