Feeds:
Inlägg
Kommentarer

Archive for 05 06 2012

Ojeoj! Jag inser att det nog inte kan bli en eller ett par stora workshops för nya institutionen före sommaren. Skälet är att jag inte klarar av att ha handpåläggning på 22 personer ensam eftersom webbansvarig inte har några luckor i sin kalender. Så när en av sektionscheferna ringde idag bestämde vi att jag ska ha en körning med dem nästa vecka. Eftermiddagen ägnade jag därför åt att försöka göra en manual för arbetet som ska genomföras. Utkastet är klart och jag fortsätter på torsdag. För i morgon är jag ju ledig eftersom det är

RÖD DAG!

När jag äntligen kom hem från jobbet efter att ha suttit i kilometerlånga bilköer bytte jag så att säga en workshop mot en annan – städning av hem. Det är varmt här inne och jag har vädringsfönstren och balledörren* öppna. Jag har svagt ljudet från studentfester – för det var naturligtvis studenttjolahopp idag som orsakade alla köer.

Jag har skurat i badrummet och i duschrummet/toan. Satt i en ny toaspolmojäng och plockat fram en ny, väldoftande tvål. En sån som jag får av mamma då och då, till jul, bland annat. Tvålar är bara jättebra presenter, tycker jag! Både användbara och väldoftande!

Soap made in England – and given to me by Mum.


Medan jag gick med dammvippan
kollade jag en uteplats i huset mitt emot där en ganska nyinflyttad familj har byggt nytt staket runt omkring. Fästmön kommenterade i förra veckan att det är lite snett och vint och nog ser jag det. Men jag ser också hur härligt det ser ut att ha en uteplats med en hammock… Naturligtvis skulle jag inte vilja ha det HÄR, för då skulle man ju ännu mindre kunna undvika humorbefriade, kedjerökare/-grillare och gaphalsar. Fast en liten stuga, ett litet torp… Var som helst, i skogen eller som koloni… Äsch, sluta dröm nu! De relativt nyinflyttade verkar trevliga, en ung barnfamilj av icke-svensk härkomst – och alla hälsar, till och med morfar/farfar! Tänk om svenskar kunde lära sig ett och annat hyfs…

Det ser ut som om det blir oväder snart. Himlen är svart och det känns kvavt. Kanske är det åska på gång…

Anna och jag ska telefonera senare angående morgondagen, för då kanske det blir en utflykt till Slottet om vädret tillåter. Om inte annat måste vi dit och kolla så att allt är OK.

När jag är klar med städningen – jag sparar dammsugningen till i morgon – blir det middag bestående av två kycklingklubbor och potatissallad. Tror bestämt det kan bli ett halvt glas rött till också. Klockan 21 ska jag se det allra sista avsnittet av Desperate Housewives, en TV-serie som jag har följt ända sen början. DET blir tomt…

Men jag går väl här ett varv till, med min dammvippa, och rensar ut ett och annat gammalt jag hittar i mitt hem. Som detta…

Lika gammalt som jag? Lika rynkigt, i alla fall…


*balledörren = balkongdörren

Read Full Post »

Dags att ta en liten runda i media och kolla vad som är på tapeten. Häng med!

Read Full Post »

Äntligen är det lite varmare! Men solen lyser nästan hela tiden – med sin frånvaro. Det blev några korta glimtar igår, idag är det lite grått igen. Dock inte totalmulet. Eftersom det är röd dag i morgon är det lite fredagskänsla idag. Jag jobbar förstås hela dan, men ändå.

På dagens agenda står sedvanligt tisdags-stormöte för institutionen. Jag har redan uttryckt min förhoppning om att ett sånt blir av, för då bjuder institutionen alltid sina medarbetare på bulle eller kaka. Och jag är ju ALLTID hungrig.

Under lunchen idag ska jag delta i ett webinar, alltså ett seminarium via webben. Jag har gjort det några gånger och det brukar alltid vara bra ämnen. Idag handlar det om sociala intranät. Så mitt lunchsällskap idag blir en massa främlingar som sitter framför sina datorskärmar. Igår kväll grävde jag fram min svindyra Tupperware lunchlåda, den som används alltför sällan.

Lådan kommer till användning idag!


Men idag kommer lådan till användning!
Jag får bara inte glömma bort att vika undan mikrofonen från headsetet så att mitt smaskande inte hörs ut i cyberspace. Det vore ju lite lagom pinsamt… Jag har gjort en halv baguette och en ostfralla (en sån med smält ost på ”locket”) och innehållet är kalkonsalami och cambozola. Inte så tokigt! Tur att jag inte har några intervjuer i eftermiddag – med tanke på vitlöken…

Lite konstig vecka, det här, med en hemmadag i morgon. Jag ska ägna min lediga dag åt att städa eftersom jag inte gjorde det i helgen, men jag börjar nog i kväll. För det vore nog bra om Fästmön och jag hann ta en tur till Slottet för att se om det överlevt floderna. Anna jobbar visserligen i morgon, men först på kvällen.

Och på torsdag efter jobbet ska jag klippa mig! Tänk att det har gått sex veckor sen sist – eller lite mer, blir det ju. På torsdag har jag varit 50 bast i exakt sex veckor. Och jag känner mig stelare och tröttare än nånsin, kroppen värker både här och där. Men jag ska ju träffa doktor Jan nästa vecka samt ta lite prover.

I morgon är det Sveriges nationaldag och du kanske har sett att jag har en fråga om den här intill i högerspalten, se rubriken Tofflan undrar!. Jag ska inte göra nåt särskilt mer än städa och kanske titta till Slottet, alltså. Mest njuta av att vara ledig. Men vad ska du göra i morgon??? (I morgon är det för övrigt 32 år sen jag tog studenten… På stenåldern, alltså!..)

Read Full Post »

snowflakes in rain

"Den mest spretiga och nördiga på bokbloggshimlen" /Vixxtoria

Rapport från Gummirepubliken

Dessa dagar som går: Livet

jerryolsson.com

En sak i taget

Charlas Värld

Livet här och nu i min värld

Per Vikström @ Internet

Internet, webb, digitalt, sociala medier, projektledning...

kaosredan

"Barn är inte bara en tröst i ålderdomen. De påskyndar den också" Ulf Stenstrup

Pingolina

vardagsdravlar

2000aldrig

Humor och satir - Ingen går säker

augustifarmor

Här kan du handla fantastiska änglar, handstickat och andra små saker och ting.

Tankar ifrån skroten part 2

Ytterligare en egotripp

Frustrationer och annat otyg

....och livet är underbart!

Under skalet på en sköldpadda

In order to move forward, even a turtle must stick its neck out

On The Trigger

Annas fotoblogg

LaXn - Shit Happens Everyday

Shit Happens, Watch me!

Arga Klara

Roligt, relevant, personligt. Jag har en åsikt - har du?

Nillan på nätet ....

En blogg i mängden . . .

FruHattUnderJorden

Asfaltblomma med landetlängtan. Och ibland tvärtom !

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 250 andra följare