Nej, rubriken är inte ett dugg ironisk – det är precis som jag känner! Jag var ju dit igår för att byta min trasiga hoodie…
Jättefin och blå, men trasig.
Jag skulle få byta tröjan. Tyvärr gick inte det eftersom jag är för fet min storlek inte fanns inne. Nåt annat ville jag inte ha i affären. Den trevliga personalen/butikschefen erbjöd sig då att kolla andra Lager 157-affärer för att se om nån av dem hade tröjan i min storlek. När hon ringde senare igår hade hon inte fått nåt napp. Idag fick jag ett nytt telefonsamtal strax efter lunch. Tyvärr, tyvärr, den vackra blå fanns inte nånstans i min storlek. 😦 MEN… Jag skulle få pengarna tillbaka.
Tog därför svängen om affären idag igen efter jobbet. På två minuter var det hela ordnat. Jag fick skriva på ett kvitto och sen hade jag 400 kronor i min hand.
Exemplariskt skött reklamation, Lager 157 i Uppsala! Nu kan jag rekommendera vänner och bekanta och familjen att handla hos er för nu vet jag att ni är en serviceinriktad klädbutik som är mån om era kunder!
Pengarna tillbaka när en utbyteströja inte fanns.
Och nu ska jag iväg och sätta sprätt på de 400 kronorna eftersom jag ska hämta min beställda bok från ett antikvariat här i stan. Boken kostar 395 pix så jag får hela fem kronor över. Vad ska jag göra för alla dem???
Men titta… så bra!!
Du ser att det gick trots att du inte sparat kvittot. 😉
Vad är det för dyr bok du skaffat? Den är ju inte ens ny! *S*
Å du, femman kan du ge till den där tamburinspelande tanten. Jag tänker sponsra henne så mycket jag orkar så vi blir av med henne snart. Jag står inte ut med oljudet!!
Men jag kunde visa ett kontoutdrag att jag hade köpt en vara i affären ett visst datum för 400 kronor. Det räckte.
Vänta bara… Jag har letat efter den i miljoner år……… 😛
Oj… men TÄNK om det är någon i din närhet som har den i bokhyllan. Har du frågat ordentligt? 🙂
Det tror jag inte. Den är riktigt ovanlig. Och nu är den MIN! 😛
Grattis!! 🙂
Jag är SÅ lycklig! 😆
Nu har jag ytterligare en anledning att besöka den affären. Har länge tänkt på att åka dit, men det har inte blivit av, den ligger liksom åt fel håll. Men är servicen så här bra och priserna låga måste jag bara dit!
Kram!
Helt klart en affär som är mån om sina kunder!
Kram!
Åå, sånt där ska lyftas fram och berömmas, bra gjort (av dig)! Så många butiker som absolut inte fattar hur de ska göra för att få kunden att komma tillbaka…
Jag tyckte att det kändes lite surt med en tröja som kostade 400 pix och som inte klarade två tvättar. Nu är jag mycket nöjd. Affären/personalen skötte ärendet smidigt och snabbt utan tjafs.
Fem spänn!
Får man inte en kopp kaffe på Ikea för en femma? Annars vet jag inte, en sån där pytteliten Marabou-chokladkaka kanske?
Äh, jag la dem i myntburken! 😀
Ops, här håller man på att sätta kaffet i vrångstrupen, en bok för 400 spänn … 🙂
Ja men jag blev ju först erbjuden den för 800 spänn… 😛