Fick en av mina facktidskrifter idag, Journalisten, i postboxen. Studsade lite när jag kollade in en av annonserna på Presskontaktsidan. Men snälla Vårdförbundet, detta var väl ändå lite smaklöst? Det ser ju ut som… en dödsannons! Jobbar inte era medlemmar med att rädda liv???
Dödsannons eller annons för presskontakter?
Vad tycker du att det ser ut som? En dödsannons eller en annons för presskontakter???
min första tanke när jag fick upp sidan nu var :Näe, har någon dött för henne nu 😦 ser verkligen ogenomtänkt ut !
Otroligt ogenomtänkt! 😦
Högst osmakligt på min ära …
… hur tänkte dom där?
De har ingen kommunikatör, uppenbarligen!.. 😉
Vårdförbundet i ett nötskal…
He he he!.. 😆
gillar den inte.. ser ut som en dödsannons..hur kan dom göra?
Ja det ser ju inte klokt ut! Fy! 😦
Sakupplysning: Designen på presskontaktrutor i tidningen Journalisten bestäms av tidningen Journalisten.
Och ja, Vårdförbundet har en logotyp som är ett blått kors – Och den typen av fyrkantiga kors är en allmän symbol inom vården.
Jag skulle aldrig betala för en sån här annons som ser ut som en dödsannons! Det kan inte vara möjligt att det är tidningen Journalisten som styr innehållet i en annons. Varför ser inte alla andra annonser ut som dödsannonser då? Ärligt talat känns det som om tidningen har drivit med er i såna fall…
Jag känner mycket väl till Vårdförbundets logotyp. Men kanske hade det varit möjligt att placera loggan vänsterställd eller i botten i stället för att undvika missförstånd.