Uppenbarligen har jag missat nåt skojsigt på Twitter! En viss haMburgerkedja försökte få igång en liten marknadsföringskampanj. Tanken var att folk skulle berätta om sina erfarenheter av den beröMda haMburgerkedjan under en hashtag. Fast det blev ju inte riiiktigt som det var tänkt: folk berättade om vidriga upplevelser och före detta anställda var inte nådiga…
Faktum är att kampanjen gick så pass åt skogen att man fick avbryta den innan det berömda M:et blev omkullputtat, liksom.
Av detta kan man lära att man nog ska tänka till en hel del innan man startar kampanjer i sociala medier.
Även microblogg kan stjälpa stort M
så att säga…
ah…fattar inget… twitter är inget för mig.. kvitter däremot !
OK…
Det är inga kulinariska kikkar man får på de få besöken man avlägger:)
Nope! 😀 Jag undviker just den hamburgerkedjan om jag ska ha snabbmat! Det finns andra, mycket bättre, tycker jag! 😀