Feeds:
Inlägg
Kommentarer

Archive for 11 06 2012

Dags igen för skolavslutning, den andra i lågstadiet för Elias del (sexårs räknas inte). Vid dåligt väder inomhus, utan plats för föräldrar, syskon, mor- och farföräldrar, Tofflor och andra bihang; vid uppehållsväder utomhus. Och utomhus blev det.

Massor av folk, man hörde inte ett smack för ingen tycktes ha soundcheckat, småungar sprang omkring och skrek och skrattade. När regnet kom såg man inget heller för alla paraplyer…

Jorå, det kom blött från ovan halvvägs in i avslutningen.


Tur att jag stod bredvid Fästmön.
Hon var vacker att se på – som alltid.

Anna, lika vacker som alltid. 


Det var ingen idé att försöka fota Elias utomhus.
Det hade blivit en prick. Gjorde ett par försök inne i klassrummet och detta blev det mest lyckade.

Nysnaggad och klädd i turkost! Men han var fin, blonda pojkar är fina i turkost.


Jag fick ta en bättre bild
när vi kom hem och Elias hade satt sig vid sin älskade dator för att skriva lite i Word. (Jag blev mycket nyfiken!)

Allvaret hos pojken är nog mest tårtsug! 


Efteråt klämde alla in sig i Clark Kent*
utom somliga som skulle ENVISAS med att marschera – ”jag har gjort lumpen” – i regnet. Målet var Himlen där Anna hade gjort en traditionsenlig jordgubbstårta. Mycket gott!

Jordgubbar och grädde toppade tårtan.


*Clark Kent = min lille bilman

Read Full Post »

Nä, nu gör jag nog som Arne Hegerfors snart. Njuter av nåt lyxigt och avkopplande – Sverigefåtöljen. Heja Arne Hegerfors! HEJA! Jag blir verkligen sugen på att köpa samma fåtölj som du!

Heja, Arne Hegerfors! 

Read Full Post »

Nu är jag jädrigt less på Bredbandsbolaget och dess ringande. För ett tag sen, jag tror att det var i höstas, kontaktade jag Bredbandsbolaget via ett av företagets formulär. Genom att göra detta skulle jag slippa telefonförsäljare, blev jag försäkrad. Men de som har ringt ett tjugotal gånger på såväl min mobil som min fasta telefon den senaste tiden från telefonnummer 019-76 99 190 är just Bredbandsbolaget – precis som jag misstänkte.

SLUTA FÖR I HELVETE! Nästa gång säger jag upp mitt abonnemang! Ert ringande är lika trist som er urdumma sommarpresent!

Upplev mer – puckon, eller? Urdum sommarpresent från ett urdumt företag som inte fattar att jag inte vill ha telefonsamtal från deras säljare – trots att jag har talat om det i såväl tal som skrift åtskilliga gånger

Read Full Post »

Årets Pridelåt är släppt. Fy te rackarns så bra!!! Heja Lena Philipsson!

Via Stockholm Prides hemsida kan du lyssna på låten eller köpa den! Upp med volymen nu!!!

Eller via YouTube…

Vi ses väl på Pride, för övrigt, du följer väl med..?

Read Full Post »

Varning för snusk!!!


Tillhör du dem
som tycker att pingviner är söta och oskyldiga? Ha! Till och med forskarna studerade pingvinerna blev chockade: pingviner är ursnuskiga och inte särskilt gosiga sexuellt sett! Och faktum är att forskarna inte bara blev liiite chockade, de blev så chockade att resultaten inte publicerades förrän hundra år senare, det vill säga nu.

Vad var det som chockade då? Tja, nekrofili, sexuellt tvång, sexualiserat våld mot ungar och homosexualitet, för att nämna något. Betänk nu att detta var hundra år sen. Vi som lever nu vet att det förekommer pedofili och misshandel av barn i människovärlden. Homosexualitet bland människor är visserligen varken en sjukdom eller olagligt i vårt land, men det är en handling som i vissa länder leder till dödsstraff. Sexuellt tvång är inte alls särskilt ovanligt i människovärlden. Men nekrofili? Tja, det visade sig inte vara så vanligt bland pingviner heller. Redan 1910 insåg forskarna att pingvinerna inte ser skillnad på en hona som ligger ner för att hon är död och en hona som ligger ner för att hon är redo för parning. Eh för… ja just det. Det var uppenbarligen de manliga pingvinerna som stod för det sexchockande beteendet…

Själv visste jag ju redan sen tidigare hur det låg till med pingviner. Fula i munnen är de också, bör tilläggas.

Read Full Post »

Varning för kiss, men inget bajs!


Västerpartiet i Sörmlandstinget är smart.
Jaa, jag tycker det! Du kan skratta hur mycket som helst, men när det gäller män som kissar är det inte mycket nåt som är roligt. Kiss är ju bara roligt när man tramsar och flamsar. Vänsterpartiet, som ju är ett seriöst part, vill införa sitt-tvång för kissande män som besöker Sörmlandstingets toaletter. Eller åtminstone markera toaletter för stå-upp-kissare som inte klarar av/kan/vill lära om.

Man bör inte ligga och kissa på golvet heller. Det bör ingen.


Det finns flera skäl till att införa sitt-tvånget.
Vänsterpartiet nämner förstås alla som vill slippa trampa i kiss på ett nerstänkt golv. Men framför allt handlar det om hälsa. Det finns nämligen forskning som visar att urinblåsan töms bättre när män sitter och kissar. Och detta i sin tur minskar riskerna för prostataproblem, som ju är ganska vanligt bland män.

Det här förslaget får en omvänd svart bak – en rosa toffla – för det här tycker jag är både smart och bra! Kiss är ju som sagt bara roligt att skoja om. I verkligheten är det ju… lite annat.

En rosa toffla för Sörmlandstingets Vänsterparti som tar kiss på allvar!

Read Full Post »

Idag blev det en tidig start på dan. Fästmön började klockan sju, så jag gick upp 5.38 eftersom vi samåker. Anna måste ju klä om också innan hon börjar jobba och därför bör hon vara på plats cirka tio minuter innan arbetsstart. Själv anlände jag till jobbet vid sjutiden. Rafsade efter passerkort och var tvungen att smygkolla min kod som är antecknad på hemligt ställe. På ett universitet är nämligen ingen på plats vid den här tiden – förutom lokalvårdarna och en och annan toffla…

Ytterligare en grå dag idag. Vi får hoppas att vädret håller sig, för i kväll är det skolavslutning för Elias. Andra klass… Om solen skiner hålls avslutningen utomhus, vid regn måste den ske inomhus – och då får varken föräldrar eller löst folk plats. Snopet, men så är det. Förra året var det fint väder och stora avslutningen skedde med sång och musik på fotbollsplanen. Sen fick vi följa med i klassrummet och eleverna, som då gick ut första klass, fick var sin medalj av fröken.

Så här såg Elias ut för ganska precis ett år sen.


Anna slutar klockan 13 idag
och åker till Himlen för att förbereda avslutningsgrabben samt kanske nåt gott till efter. Familjetraditionen är nämligen att mamma gör jordgubbstårta. Jag ska försöka hinna ut till halv sex så att jag kan skjutsa Elias och Anna till skolan. Sen får vi se hur vädret blir och om vi får vara med eller inte. Jag vill nog gärna smaka jordgubbstårta sen i kväll i alla fall, men jag får se hur det blir. Jag vill inte tränga mig på alltför mycket i familjetraditionerna. Men kanske är det annat som drar i kväll än tårta. Fotbolls-em? Äsch, jag bara skojar, inte glor jag på fotboll heller när det är skolavslutning för Elias!!! Och jordgubbstårta… Det blir nog en lång kväll och jag är troligen inte hemma förrän till läggdags. Anna stannar kvar i Himlen med Elias, som ju har sommarlov från och med i morgon – det vill säga skolan är ju slut och fritids har visst stängt och den andra föräldern, den han ska vara hos egentligen, jobbar, medan Anna har ledig dag. Det eviga pusslandet.

Idag blir det en massa småplock på jobbet och jag har redan hunnit få iväg några viktiga mejl och lagt ut lite material på en av institutionernas intranätsidor. Äntligen har rektor kommenterat de höga kostnaderna och det innebär att alla måste hjälpas åt – och att korttidsanställningar ska undvikas. Så gissningsvis blir det ingen fortsättning för mig här. Det är oroande, men jag förstår om somliga är skadeglada. Jag försöker att inte måla :evil: på väggen än. Det är emellertid svårt att låta bli eftersom jag är en planerare. I sommar kan jag inte ens planera semester, än mindre framtiden efter den 31 juli…

Read Full Post »

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 310 andra följare