Feeds:
Inlägg
Kommentarer

Archive for 03 06 2012

Äntligen blev den läst, denna eftertraktade bok! Jag skriver förstås om Maria Langs Ögonen som jag just slagit ihop pärmarna till. Det ska bli intressant att höra vad vännen FEM tycker om den eftersom vi läste den samtidigt!

En liten, men eftertraktad bok. 


Boken innehåller fyra noveller,
varav den sista är betydligt längre än de tre första. Den första novellen byggs upp till en skrämmande stämning med en psykopat, den andra känns som en påbörjad deckare med mord och allt. I novell tre och fyra är handlingen förlagd till operan. I den tredje novellen sker ett mord mitt framför publikens ögon, medan mordet i den fjärde sker mot slutet.

Det här är inte nån av Langs bästa. Jag ser den mest som fyra utkast till deckare, romaner, som inte blev till. Men det har definitivt varit värt att spara denna ovanliga lilla bok till sist. Därför, trots vissa brister, som jag ser det, ger jag den näst högsta betyg!

Read Full Post »

Snart är det söndagskväll och helgen är slut. Jag är glad för det för då får jag åka till mitt roliga jobb i morgon, men samtidigt lite ledsen, för jag inte får vara med Fästmön.

Men oj så dåliga ni är på bildgåtor! He he heee… Jag kan berätta lite vad vi gjorde igår, så kanske ni får nån ledtråd. Som på de flesta andra ställen i Sverige regnade det. Hela dan och hela kvällen och säkert hela natten. Jag åkte ut till Himlen igår eftermiddag och vi åkte och handlade direkt. Sen var det inte många knop som gjordes, kan jag meddela. Anna lagade god mat och sen la vi oss på var sin soffa och försökte hitta nåt att glo på på TV.

Anna glor på nåt.


Det roligaste vi hittade
var Americas Funniest Home Videos. Elias tittade med oss och vi asgarvade faktiskt alla tre. Flera gånger. Trots att det amerikanskt och delvis färdigskrattat*. Den roligaste filmen igår var när några ungar satt och skröt om sina pappor. Den jobbigaste ungen sa hundra gånger:

Min pappa har en guldtand.

Till sist tröttnade en liten tös bredvid och bräckte den första totalt med att säga:

Min pappa har diabetes!

Sån humor har vi! Alla tre asgarvade vi så vill höll på att kissa på oss!

Jajamens!

som Bosse J brukade säga.

Sen blev det bara skit på TV och jag frågade om inte Anna hade testat Wordfeud på sin Ajfån. Det hade hon inte, men nu gjorde hon det!  Och jag som inte har nån Ajfån fick spela Alfapet på datorn. En gång fick jag spela mot en jävla robot. Behöver jag säga att jag aldrig vann? :evil:

Idag när vi vaknade var det grått ute, men det regnade inte. Jag spelade lite mer Alfapet på datorn och förlorade varenda jävla gång. Anna gjorde en rabarberpaj som jag tröståt en stor bit av. Mums! 

Det går lika dåligt bra att spela Alfapet på datorn som att spela Wordfeud på en Ajfån. 


Eftermiddagen ute i Förorten
avslutades med en shoppingtur på ICA Solen. Jag inhandlade kycklingkorv som jag ska äta med bröd till middag. Jag har startat en maskin tjockis-svart tvätt och jag har telefonerat med mamma. Fönstret till mitt arbetsrum ser likadant ut som igår, typ:

Som igår…


I kväll ska jag läsa ut Ögonen, tror jag.
Den går väldigt snabbt att läsa! Vännen FEM och jag läser den samtidigt. Blir intressant att få veta vad hon tycker sen!


*färdigskrattat = förinspelade skratt på vissa TV-program

Read Full Post »

Det var länge sen jag testade bildgåtor på dig som läser här. Men nu är det dags igen. Den här bilden visar vad vi gjorde igår kväll:

Vad är nu detta???


Den som vet svaret
får som vanligt äran att bjuda Tofflan på en öl i sommar. Seså. Kom igen och gissa nu! Jag gillar öl!

Read Full Post »

Den här veckan är det Sveriges nationaldag. Därför undrar Tofflan helt enkelt om du firar den.

Frågan med svarsalternativen hittar du som vanligt här intill! Och som vanligt tackar jag på förhand för ditt klick!

Read Full Post »

Veckan som gick hade Tofflan en seriös undran om bonusar till anställda inom offentlig verksamhet. Den lockade uppenbarligen inte många att svara, men stort TACK till er 22 som tog er tid att klicka.

Så här fördelade sig svaren:

72,73 procent (16 personer) svarade: Nej, det tycker jag inte. Det är mina skattepengar det handlar om.

13,64  procent (tre personer) svarade: Ja, om verksamheten ska gå runt på egna inkomster, men annars inte.

9,09 procent (två personer) svarade: Självklart! Det ska vara precis som i privat sektor.

Ingen svarade: Jag har ingen åsikt i frågan.

Hoppas du tar dig tid att kolla in den nya frågan, som vanligt här intill i högerspalten!

Read Full Post »

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 299 andra följare